Traducido de:
http://www.interactiveinsightsgroup.com/blog1/how-to-write-effectively-for-twitter-and-the-social-web/

“HOW-TO: Escribir Efectivamente para Twitter y la redes sociales

¿Quiere que tus tweets sean más convincentes? ¿Quieres ser un mejor escritor de la web social? Yo también!

Con el advenimiento de las redes sociales, se ha abierto una amplia gama de oportunidades para escritores no profesionales como yo – y probablemente usted también – para escribir “on line”. La mayoría de nosotros escribe para sitios web, o blogs, o publica en Twitter como periodistas que no están entrenados. Incluso los escritores profesionales capacitados para impresos deben aprender a adaptar su estilo de escritura a una audiencia de contenido “online” que experimenta de manera diferente el contenido de una audiencia de impresos.

Y las redes sociales digitales en sí mismas han cambiado la forma de escritura “online” – por lo que es más informal y personal. De hecho, cuando estás escribiendo “online” en estos días, no estás escribiendo solamente para el público, sino también para los motores de búsqueda y sitios de medios sociales. Si añades Twitter a la ecuación, y la necesidad de comunicarse con sólo 140 caracteres, transforma el escribir para las redes sociales en una nueva forma de arte.

En este post, hemos reunido una colección de artículos con consejos sobre cómo escribir para Twitter y las redes sociales. Hemos organizado estos artículos en los siguientes temas: Principios generales de la escritura en línea, escribir noticias y escritura para Twitter, y escribir para los motores de búsqueda..

General Web and Social Media Writing Principles

  • How Users Read On The Web
    From Jakob Nielsen: Advice on how people read on the web compared to how they read print publications.  One difference- people don’t read on the web, they scan and this requires a different writing style vs. print.
  • How to Write for the Web
    From Knight Digital Media Center: Blogs, wikis and discussion boards dissolve the barrier between writer and reader, creating a more informal and interactive writing environment. Take advantage of this opportunity and distinguish yourself by writing in a clean, active, conversational style that will make your readers feel as comfortable reading your words as they feel when talking with a close friend. Here’s some advice on how to do this with social media.
  • From Print to Web: Tips for the Transitioning Writer
    From Web Worker Daily: The web, and its readers, demands a different kind of writing, delivered in a different way. Here are some tips and resources to help get a handle on just what kind of change is required.
  • Writing Style for Print vs. Web
    From Jakob Nielsen’s Alertbox: Nielsen’s classic advice on writing for the web compared to writing for print.
  • 10 Tips on Writing the Living Web: A List Apart
    From A List Apart:  Writing for dynamic web sites that are consulting changes (think blogs, wikis, community sites) requires a different approach than writing for static websites.  Here are 10 tips that can help with the reality of writing when things are always changing..
  • 5 Rules for Better Web Writing
    From Mashable: Josh Catone provides 5 rules to be a better writer on the web from “knowing your objective” to “knowing your audience” to “keeping it short” to “making it scannable” to “embracing constraints.”

Writing Strong Headlines and Titles

Writing for Twitter

  • Copywriting for Twitter: 10 ways to make every tweet count
    From Econsultancy: With a massive amount of tweets posted every second, here’s some advice for making sure your tweets are heard through all the noise.
  • Everything I Need to Know About Twitter I Learned in J School
    From Mashable: Anne Handley, Editor in Chief of MarketingProfs does a fantastic job of showing how the tenets of good journalism can be applied to writing effectively for Twitter- from “making every word count” to “keeping it simple” to “providing context” and more.
  • How to Write a Twitter-Worthy Headline
    From SmartBlog On Social Media: Andy Sernovitz serves up his tips on writing strong Twitter headlines that will be re-tweeted- from “telling the complete story in the headline” to “using copywriter tricks – compelling terms like ‘how-to’ and ‘3 tips’ that will help get your tweets forwarded” and more.
  • 15 Kick-Ass Retweet Tips for Writers
    From Econsultancy: Some suggested techniques that writers and bloggers – not to mention traditional journalists – can adopt to improve the retweetability of their articles – from using “awesome adjectives” to “leaving a little extra space for the retweeter to append the tweet with a comment” and more.
  • An Unofficial Twitter Style Guide
    From Grammar Girl: Tips for better Twitter postings.
  • How to get ReTweeted – The Formula
    From Twitips: In this post Louise Doherty (@louisedoherty) shares a formula to help you increase the chances of being ReTweeted.
  • 6 Ways to Maximize the Use of Your 140 Characters
    From Twitips: Mark Fulton provides some tips for making the most of those few characters you get to use when using Twitter (140 to be exact).
  • How to write Twitter-friendly Headlines
    From Brian Armsey: A few tips on Twitter-optimized headline writing.
  • The Art of Writing Great Twitter Headlines
    From Copyblogger: Advice from Brian Clark on writing compelling headlines on Twitter from headlines. One piece of advice – craft headlines that promise readers a compelling reward by offering something “useful to the reader” or providing readers with a “sense of urgency.”

Writing for Search Engines

() Extraído de:
http://www.interactiveinsightsgroup.com/blog1/how-to-write-effectively-for-twitter-and-the-social-web/

Traducido de:
http://www.interactiveinsightsgroup.com/blog1/how-to-write-effectively-for-twitter-and-the-social-web/

“HOW-TO: Escribir Efectivamente para Twitter y la redes sociales

¿Quiere que tus tweets sean más convincentes? ¿Quieres ser un mejor escritor de la web social? Yo también!

Con el advenimiento de las redes sociales, se ha abierto una amplia gama de oportunidades para escritores no profesionales como yo – y probablemente usted también – para escribir “on line”. La mayoría de nosotros escribe para sitios web, o blogs, o publica en Twitter como periodistas que no están entrenados. Incluso los escritores profesionales capacitados para impresos deben aprender a adaptar su estilo de escritura a una audiencia de contenido “online” que experimenta de manera diferente el contenido de una audiencia de impresos.

Y las redes sociales digitales en sí mismas han cambiado la forma de escritura “online” – por lo que es más informal y personal. De hecho, cuando estás escribiendo “online” en estos días, no estás escribiendo solamente para el público, sino también para los motores de búsqueda y sitios de medios sociales. Si añades Twitter a la ecuación, y la necesidad de comunicarse con sólo 140 caracteres, transforma el escribir para las redes sociales en una nueva forma de arte.

En este post, hemos reunido una colección de artículos con consejos sobre cómo escribir para Twitter y las redes sociales. Hemos organizado estos artículos en los siguientes temas: Principios generales de la escritura en línea, escribir noticias y escritura para Twitter, y escribir para los motores de búsqueda.